Thursday, October 30, 2008

Rollade Tahu

rolladetahu

Rollade is commonly made from meat. Today, I cook tofu rollade to join Cooking together (Masak Bareng Yuuk) arranged by Deetha, Ayin, Shinta with the theme: Rollade Tahu. The rollade is wrapped in Kohlrabi leaves that I used to substitute Melinjo leaves for Sayur Asem. Normally, people just discard the leaves, but I try to collect them and hopefully, someone will think that I have rabbits to feed ^_^. It´s edible and taste just like Melinjo Leaves!

 

ingredients:
400 g tofu, mashed
1 bunch spring onion, finely sliced
3 cloves garlic, crushed

3 bird´s eye chillies, finely sliced

2 eggs
2 tablespoons coconut milk
salt, pepper to taste
kohlrabi leaves
2 carrots

directions: Mix all of ingredients together, except carrots. Wrap each with kohlrabi leave. Steamed for about 20-30 minutes.

13 comments:

Shinta said...

Woaaa... kreatif banget deh mbak yang satu ini! kulitnya pake daun, siip deh. Fotonya juga keren! :twothumbs:

Makasih dah ikutan ya mbak... Bulan depan masak bareng lagi yuuk! :)

sefa firdaus said...

ooooo daunnya kohlrabi bisa dijadiin sayur asem toh Mbak? aku kira cuma utk bikin urap aja :D
makasih infonya ya Mbak

fotonya cantik Mbak...

Fanny Wijaya said...

mba...kalau disini sayur yg bulat2 (yang di gambar itu loh, ga tau namanya hehee) itu di masak soup.

MiNDY said...

duh enak'e yang ada tahu disana. kangen banget makan tahu, tapi disni ga ada.

danke buat info daun kohlrabi. kalo ada, mao ta' bikin sayur asem juga.

Little Corner of Mine said...

This is a very interesting dish to me. Have not seen it before.

Judith said...

Kalo Kohlrabi nya kayak Labusiyam ya jeng? Enak tenan Rollade Tahu, aku sih baru pertamakali ini bikin he he :D

Seperti biasa.. Foto2ne keren Jeng, jelas dan kontras.

Yasmeen said...

I didn't know about Kohlrabi's edible leaves,Rollades look very healthy:)

Evi said...

wah kayaknya enak nih, pingin coba. Aku baru tahu kalau daun Kohlrabi bisa ganti daun melinjo di sayur asem. Entar deh aku cari di market.Makasih ya sharing resepnya..^_^

Fitri said...

mo nyonteeek..tofu nya mba.. :-)

daphne said...

I thought that orange thing was salted egg yolk!!! hahaha. =)

Zita said...

wuih uenak banget nih keliatannya, jadi pengen bikin :)

天然パーマンTENNEN PARMAN [from Japan] said...

Hi, I am Tennen-Perman,E-mail from Japan.
I visited your site sometimes so far.
You have a cool site.
I linked your site in my blog.
I administer a blog talking about cooking.
Please link to my site in your ones if you like it.

http://impact-cook.blogspot.com/

thank you!

Evi said...

mbak Retno aku dah bikin lho,sayur asem pake daun kohlrabi, enak juga ya.., terus kohlrabinya enak di masak apa ya? masih ada tuh di kulkas:)